luni, 20 august 2012

TIPAR DIN REVISTA BURDA

In cazul acesta ,am ales sa scot un tipar de rochita pe care il voi folosi la executarea unei comenzi. Am ales modelul 104 din revista BURDA nr8 din anul 2005 .
In aceasta revista se gasesc modelele fotografiate iar la mijlocul revistei exista un insert cu instructiuni si schitele tiparelor pentru modelele aratate ,plus alte coli ce au detaliate toate tiparele.Parerea mea este ca, in insertul cu instructiuni se gasesc destule informatii pe care, daca le cititi cu atentie si poate le mai recititi o data ,reusiti si singure sa scoateti tiparul dorit,mai ales ca tiparele sunt desenate in 5 marimi.In functie de marimea fiecaruia se gaseste la inceputul instructiunilor un tabel :
Deci, am ales modelul si incep sa citesc o data informatiile de langa schita:
Ma orientez usor daca tin cont de informatiile acestea:
Ca sa pot copia tiparul mai usor ,trasez cu markerul formele care ma intereseaza pe mine
si nu uit sa trasez cu alta culoare FIRUL DREPT pentru fiecare parte ,caci de exemplu pentru tiparul de spate firul drept este si firul de indoitura al materialului. Apoi cu hartie de calc deasupra ,transfer partile de tipar ,avand grija sa economisesc pe cat posibil hartia
Am transferat desigur si firul drept si cutele si semnele de linie a taliei
Pe langa toate notatiile de pe tipar ,eu am mai trasat si marimea mai mica a modelului pentru a ma orienta alta data la o alta masura (vazand semnele date pot usor mari tiparul pentru ca am exact locurile unde tiparul sufera modificari )
Decupez apoi tiparul si incep sa-l folosesc pe material bineinteles tinand cont de fir drept tot timpul pentru ca altfel nu obtin rezultatul dorit(ex:tiparul de fata la acest model de rochie este cumva pozitionat mai inclinat,exact asa il si croiesc)
Aici am sa arat diferenta dintre FIR DREPT SI DUBLU:
unde tiparul se aseaza la partea indoita a materialului
si dupa croit rezulta o singura piesa:
,si FIR DREPT unde dupa croit rezulta doua sau mai multe piese:
Sper sa fie folositor ce am aratat eu aici si astept comentarii,intrebari sau critici de care voi incerca sa tin cont,pentru ca si eu invat in continuare foarte multe de pe blogurile altora(sewingzoe.blogspot.ro sau tipare-croitorie.blogspot.ro)
        Rochita la gata:

8 comentarii:

  1. Buna,
    in primul rand felicitari pentru Blogul tau, ma impresioneaza foarte mult!

    Cu acest tipar am cochetat si eu, de aceea intrebarea mea, cum s-a potrivit marimea si ai si o poza cu rochia gata?

    Multe salutari,
    Adina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Adina,cu marimea am avut ceva probleme dar am putut remedia anuland una din cutele de la bust ,astfel am obtinut lejeritate. Doamna respectiva,intre timp a luat in greutate (a recunoscut cand am masurat-o din nou la proba).Modificari au existat si la partea de sus ,unde 'V'ul era prea lung pentru doamna respectiva.Am scurtat cu aproximativ 4cm platca(fata ,spate).Modelul este pentru materiale pe jerse iar eu am lucrat o matase si cu toate astea a iesit destul de bine. O sa atasez si o poza.Daca te pot ajuta ,te rog sa-mi scrii si voi incerca ,din ce cunosc si eu sa te indrum.
      Cu drag ,Vera

      Ștergere
  2. Felicitari pentru prezentare. Este excelenta. Ma ajuta foarte mult.

    RăspundețiȘtergere
  3. buna seara.as vrea sa iau legatura cu doamna croitoreasa.as putea sa primesc un numar de telefon?multumesc

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu as dori ceva informati despre croit,multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
  5. Toate informatiile despre croit sau cusut le adaug pe acest blog in functie de timpul disponibil.Ma bucur mult ca va ajuta.

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna seara! Am citit cu drag articolul dumneavoastra! O singura intrebare am, la tiparele din Burda trebuie sa le lasam noi rezervele de croit!

    RăspundețiȘtergere
  7. Bună ziua am si eu o intrebare cum pot mari un tipar din carte in măsuri mari ! Vă mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere